Wetteren kiest voor dierenvriendelijk vuurwerk

05-09-2018


Alleen nog geluidsarm vuurwerk


De gemeente Wetteren kiest voor 'geluidsarm vuurwerk' en steunt hierin gemeenteraadslid Winnie Meeus. Ook inwoners zullen voortaan enkel nog toestemming krijgen om vuurwerk af te steken als het geluidsarm is.

"Geluidsarm vuurwerk is een zeer interessant alternatief voor traditioneel vuurwerk. Klassiek vuurwerk kan stress, paniek, en zelfs hartstilstand bij dieren veroorzaken. Geluidsarm vuurwerk is bovendien even mooi en heeft een vergelijkbare kostprijs. En het komt het dierenwelzijn ten goede", stelt Meeus. Het voorstel van het gemeenteraadslid komt er na de vraag daaromtrent van Brussels staatssecretaris voor Dierenwelzijn Bianca Debaets  en Vlaams minister voor Dierenwelzijn Ben Weyts  aan de steden en gemeenten. (DVL)

Bron: https://www.hln.be/regio/wetteren/alleen-nog-geluidsarm-vuurwerk~a09a6594/ 

  • 22 december 2017 

Opmerkingen oneerlijke politicus door Calvin Cuypers - Gaelle Francois 

Antwoord van Pieter Orbie algemeen directeur Wetteren - cc Burgemeester Alain Pardaen 05/09/2018  Facebook: Winnie Meeus 😥😥😥😥😥😡😡😥😥😥😥😥😡😡😥😥😥😥😥

! Voor de duidelijkheid mail rechtzetting ! Een eerlijke politicus!
RE: Rechtzetting officiële berichtgeving op website Gemeente Wetteren / Markten Kermissen / september Kermis 5 september 2018 18:32
Van:
Pieter Orbie
Aan: Winnie Meeus
Cc: Alain Pardaen - burgemeester Anke Versonnen
Beste raadslid Meeus,
Ik heb uw onderstaande mails goed ontvangen.
Met de info waarover ik beschik, kan ik #begrijpen dat u zich #bedroefd en #ontgoocheld voelt over de precieze formulering van de berichtgeving in de kranten en op de gemeentelijke website. Ik kan me inbeelden dat #u in het dossier van het #vuurwerk actief aan het (voorbereidend) werk bent geweest en dat u daar, op dit ogenblik, #weinig #erkenning voor lijkt te krijgen.
Met vriendelijke groeten,
Pieter Orbie
algemeen directeur van de gemeente Wetteren


Mail 

RE: Rechtzetting officiële berichtgeving op website Gemeente Wetteren / Markten Kermissen / september Kermis 5 september 2018 18:32
Van:
Pieter Orbie
Aan: Winnie Meeus winnie meeus
Cc: Alain Pardaen - burgemeester Anke Versonnen 

Beste raadslid Meeus,

Ik heb uw onderstaande mails goed ontvangen.

Met de info waarover ik beschik, kan ik begrijpen dat u zich bedroefd en ontgoocheld voelt over de precieze formulering van de berichtgeving in de kranten en op de gemeentelijke website. Ik kan me inbeelden dat u in het dossier van het vuurwerk actief aan het (voorbereidend) werk bent geweest en dat u daar, op dit ogenblik, weinig erkenning voor lijkt te krijgen.

Wat de gemeentelijke website betreft, meen ik dat we als organisatie neutraal moeten berichten over de beslissingen die we nemen en de resultaten die we behalen, zonder dat we daar formuleringen moeten aan toevoegen over wiens idee het initieel al dan niet geweest is, en wie er aan heeft meegewerkt. Dat is onze taak niet en kan overigens gemakkelijk voor ongenoegen en wrevel zorgen, want zo vergeet men al snel iemand te vermelden of ontbreken gevoelige nuances. Deze zaak is daar een bewijs van. Ik zal intern vragen om de zin in verband met van wie het initiatief is, zo spoedig mogelijk te laten verwijderen in het bericht op de website, en ook in de toekomst hierop attent te zijn.

Wat de pers betreft, kunnen we vanuit de gemeente weinig ondernemen. Krantenartikels zijn voor de verantwoordelijkheid van de journalist en zijn/haar (hoofd)redactie en daar wil ik zo weinig mogelijk in tussenkomen.

Met vriendelijke groeten,

Pieter Orbie

link rechtzetting 

  • DIENST LOKALE ECONOMIE
  • Markten en kermissen
  • September kermis: Avondmarkt en vuurwerk

ink rechtzetting: https://www.wetteren.be/product/512/default.aspx?_vs=0_n&id=2930


 Meeus Winnie - Gemeenteraadslid - Politieke Blog
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin